Mitt dygn på förlossningen.

2009-09-02 - 13:51:44


Allt började dagen den 14 / 8 kl 04.30. Jag gjorde som jag alltid brukar göra , gå upp på toan å kissa. Efter det gick jag och la mig igen , men jag började känna ungefär som om jag fick lite mensvärk. Tänkte att det va okej , för de har jag haft många ggr under graviditeten. Så jag försökte somna om , men det gick inte. För det gjorde så ont! Tänkte , nää nu kan jag inte sova mer. Gick upp kl 05.30 , då rann det till. OBS , tänkte jag .. Vad sjutton va det där , jag sprang in på toan och satte mig där och då kom det mer. Jahapp tänkte jag , där gick vattnet. Ringde upp till förlossningen , och dom tyckte jag skulle komma in så dom fick titta. Kom dit kl 8.00 , hon fick känna lite å så. Hon trodde först att det va lite flytningar som hade kommit , öh okej tänkte jag! Men sen fick hon se att det va vattnet som hade gått och att jag va öppen 3 cm , så hon sa att det va bara å gå till förlossningsrummet. Å härre gud , inte va jag redo att föda. Hade absolut ställt in mig på att vi skulle få åka hem , men det va bara och gå till förlossningsrummet det. Fick sätta på mig jätte snygga "trosor" hahaha..

Efter någon timme kände hon igen , och då va jag fortfarande öppen 3 cm. Då fick dom sätta dropp :) Och hua vilken smärta , så jag bad om att få ryggmärgsbedövning. Och gud vad skönt de va , när jag slapp känna hur ont det gjorde. Men efter ca 3 timmar började kryst värkarna komma , och gud vilken kraft. Kl 17.30 va jag helt öppen , men jag hade fortfarande väggarna ivägen. Så jag lära ligga ett tag till , och jag trodde verkligen att jag skulle DÖÖÖ.. Jag kände verkligen hur huvudet vred sig neråt , och jag visste inte hur länge jag skulle stå ut. Men jag stod ut :) Kl 21 . 30 fick jag börja krysta , å vilken härlig känsla de va.. Några krystningar så va tösen ute kl 21 . 54 , då landade hon på min mage :) Vilken känsla! Och Perra va med mig hela tiden , jag tyckte nästan synd om honom! Han va nog lika trött som mig :) Haha..

Men han va med och tog hand om mig <3
En hel dag tog det att få ut våran ängel.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: