Mycket bättre.

2009-07-23 - 17:14:23










Jo men visst :) Tack ska du ha Emilia! Som gjort om min blogg totalt , så nu är jag nöjd.



Känner verkligen att jag skulle behöva lite sol just nu , som piggar upp mig.. Tycker inte om detta väder , regn regn regn å moln moln moln..
Det behöver väl inte bli så varmt , men det skulle ju inte skada med lite sol.. Aja , nog om det!

Har inte gjort så mycket idag , lr jo lagat lite mat å så bara. Men de är typ allt! Inte så roligt , men just nu så känner jag mig så fruktansvärt trött i kroppen. Så jag blev ledig inatt , så då är jag ledig både idag och imorgon.. Börjar jobba på lördag morgon :) Så de va skönt iaf , en bra nyhet.
Får se vad man hittar på resten av dagen , titta på en bra film kanske ?! Och bara lata sig , nu när man kan passa på.

Ja de ska jag nog göra :) Men vad ska man titta på då? - hmm...


Och imorgon ska vi till brorsan och grilla lite med hans familj å så , det kommer nog bli kanon de. Bara solen dyker fram så skulle det bli perfekt :)


(Bilder på magen får komma imorgon)



Är nu i vecka 37

Nu väger bebisen kring 2,8 kg och är cirka 50 cm lång. Bebisens huvud ligger nu förmodligen nere i ditt bäcken och skyddas av den omgivande benstrukturen. Detta ger benen och underkroppen mer plats att växa.

fetal development at 37 weeksMånga bebisar har nu huvudet fullt av hår som är ungefär 2,5 cm långt. Men det behöver inte ha samma färg som ditt - mörkhåriga par kan bli överraskade av nyfödda bebisar mer blont eller rött hår och ljushåriga föräldrar kan få bebisar med mörkt hår. Och så finns det förstås bebisar som inte har något hår alls.

A propos hår, så har nu det mesta av den duniga kroppsbehåring som kallas lanugo och som din bebis haft sedan 26 veckor försvunnit, liksom det mesta av fosterfettet (vernix caseosa). Bebisen sväljer detta, liksom andra avsöndringar, och lagrar dem i tarmarna. Detta kommer att bli bebisens första bajs, som kallas barnbeck (eller mekonium).

Ungefär vid den här tiden börjar många kvinnor bli oroliga för att de inte kommer att känna igen när förlossningen börjar.

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: