Fredag kväll

2009-07-31 - 19:56:29




Då va denna vecka över , har gått skapligt fort tycker jag!

Har precis städat lite smått här hemma , så att det ser lite trevligt ut :) Och nu sitter jag å funderar på vad jag ska göra för mat. Det får bli en sen middag idag , men det gör inget. Sitter och väntar på att tvätten ska bli klar också :)

Men men..

Imorgon ska vi åka ut till furuvik en sväng hade vi tänkt , så det får väl inte bli allt för sent ikväll heller! Ska bli skapligt trevligt.

Dessutom så skrev jag inget inlägg igår för jag hade ingen tid , kom hem ca 22.30 igår kväll . Vi va på natttravet en sväng ,  men vi vann ingenting på v:5 an. Tråkigt , tråkigt. Men man kan ju inte alltid vinna :) Roligt hade vi iaf och åt en rätt så skaplig mat !

Nu ska jag gå och göra iordning lite krubb..
Så hörs vi imorgon!






(Är nu i vecka 38)




Vet du om det är en pojke eller en flicka? En ledtråd är bebisens vikt - pojkar tenderar att vara något tyngre än flickor. Vid 39 veckor väger de flesta bebisar 3- 3,2 kg, men fortsätter bygga upp underhudsfett som kommer att hjälpa dem hålla värmen efter födelsen. Alla inre organ finns på plats och är färdigutvecklade, men lungorna tar längst tid att mogna helt. (Det kan till och med ta några timmar innan din bebis andningsrytm stabiliserats efter förlossningen.)

fetal development at 38 weeksUndrar du vilken färg bebisen kommer att ha på ögonen? De flesta kaukasiska bebisar föds med mörkblå ögon, men det kan ta flera veckor eller till och med månader innan deras verkliga ögonfärg syns. Den nyfödda bebisens ögonfärg kommer inte att hålla i sig - den påverkas av det ljus som den utsätts för efter födelsen. De flesta afrikanska och asiatiska bebisar har mörkgrå eller bruna ögon vid födseln och får sin slutgiltiga ögonfärg efter sex till tolv månader. Barn med blandat ursprung får ibland oväntad och mycket vacker ögonfärg!

Postat av: sara

sv: okej vad skönt! :)

2009-08-01 - 01:31:05
URL: http://schniii.blogg.se/
Postat av: Emilia

Vi var också på travet i torsdas :)

2009-08-01 - 12:59:17
URL: http://emiluttan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: