Onsdag!

2009-04-22 - 12:47:07

Jahapp , va någon dag sen jag skrev här.. Man jobbar ju hela tiden så hinner inte riktigt skriva!
Hmm vad har hänt sen sist tro ?

Jo just ja , jag klagade över ryggen.. Men den har blivit bättre , har ju fortfarande ont.. Men inte lika mycket!
Sen nu på tisdag ska jag till barnmorskan igen och lyssna på det lilla hjärtat och titta hur mycket jag har gått upp igen.. Haha jag höll på och svimma sist när jag ställde mig där på vågen , ojojoj vad man växer! Och fort går det.. Har ju den jobbigaste tiden kvar.. Vill bara att hon ska ploppa ut ja så man får mysa! <3
Kläder har vi börjat handlat också , dom är ju så söta. Sen blire väl säng m.m!

Killen har ju inte ringt en ang om lägenheten , blir ju inflyttning snart. Och jag vill ju ha nycklarna.Så man kan börja och åka med grejjer någon gång , och börja inreda Idas rum :)
Myys..

Jaja , har väl inte så mkt mera att säga nu.. Bara att det blir jobb hela veckan , men ihelgen är jag ledig. Gööött!! Då blire mys med pojken <3 Sen får vi se vad vi hittar på :)

" Och på lördag har jag gått 24 veckor med lilla Ida i magen "
:)




Bebisen väger nu över 600 gram och är välproportionerad, men med tunn och ömtålig hud och ringa mängd underhudsfett. Hjärnan växer snabbt och bebisen börjar fylla utrymmet i livmodern. Den är ungefär 30 centimeter lång från hjässa till häl. Även om chanserna att bebisen skulle klara sig med rätt vård om den föddes nu är goda, så skulle de flesta läkare och barnmorskor göra sitt bästa för att förhindra en förlossning i det här stadiet så att bebisen får fortsätta utvecklas på "vanligt" sätt.

fetal development at 24 weeks
Du kanske har fått svaga röda eller bruna strimmor, så kallade strior på mage, höfter eller brösten. Krämer kan inte ta bort dem, men att ha en BH som ger brösten bra stöd kan förebygga strior åtminstone där. Det är väldigt vanligt i det här stadiet av graviditeten - ca 90% av gravida kvinnor får dem. Efter förlossningen bleknar striorna gradvis och lämnar strimmor som är ljusare än kringvarande hud.

Dina ögon kan kännas torrare och vara ljuskänsligare än vanligt. Detta är också normalt under graviditeten och du kan lindra symptomen genom att använda s k konstgjorda tårar (säljs på Apoteket).

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: